Η τηλεόραση αυξάνει τη κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών
Τα μικρά παιδιά (ηλικίας 2-4 ετών) που περνούν πολύ χρόνο μπροστά στην τηλεόραση καταναλώνουν περισσότερα ζαχαρούχα ποτά, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Gothenburg. Μάλιστα, για κάθε ώρα που κάθονται μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης, η πιθανότητα να καταναλώσουν τέτοιου είδους ποτά -και σε μεγάλες ποσότητες- αυξάνεται κατά 50%. Επιπλέον, παρατηρούν οι ειδικοί ότι οι γονείς οι οποίοι δεν περιορίζουν το χρόνο που τα παιδιά τους βλέπουν τηλεοπτικές διαφημίσεις έχουν διπλάσιες πιθανότητες τα παιδιά τους να καταναλώσουν τέτοια ροφήματα.
Μάλιστα, τα παιδιά με την υψηλότερη έκθεση σε διαφημίσεις φαγητού ήταν πιο πιθανό να καταναλώνουν τακτικά αναψυκτικά με ζάχαρη, όπως έδειξε έρευνα επανεξέτασης που ακολούθησε 2 χρόνια μετά.
Αν και ο ερευνητές αναγνωρίζουν την ύπαρξη σύνδεσης ανάμεσα στις τηλεοπτικές συνήθειες των παιδιών και την κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών, ωστόσο δεν είναι σίγουροι για το αν αυτή οφείλεται μόνο στην παρακολούθηση διαφημίσεων, προσθέτοντας ότι το είδος των τηλεοπτικών προγραμμάτων μπορεί να παίζει κάποιο ρόλο, καθώς και το ότι μπορεί απλώς τα παιδιά να απολαμβάνουν να βλέπουν τηλεόραση πίνοντας τέτοιου είδος ποτά.
Μάλιστα, τα παιδιά με την υψηλότερη έκθεση σε διαφημίσεις φαγητού ήταν πιο πιθανό να καταναλώνουν τακτικά αναψυκτικά με ζάχαρη, όπως έδειξε έρευνα επανεξέτασης που ακολούθησε 2 χρόνια μετά.
Αν και ο ερευνητές αναγνωρίζουν την ύπαρξη σύνδεσης ανάμεσα στις τηλεοπτικές συνήθειες των παιδιών και την κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών, ωστόσο δεν είναι σίγουροι για το αν αυτή οφείλεται μόνο στην παρακολούθηση διαφημίσεων, προσθέτοντας ότι το είδος των τηλεοπτικών προγραμμάτων μπορεί να παίζει κάποιο ρόλο, καθώς και το ότι μπορεί απλώς τα παιδιά να απολαμβάνουν να βλέπουν τηλεόραση πίνοντας τέτοιου είδος ποτά.